czwartek, 27 lutego 2014

La musica española - moje hiszpańskojęzyczne muzyczne ulubieńce

W przerwie między kolejnymi częściami "Muzycznych wspomnień", ale i też z powodu pustek w blogowym folderze uraczę Was dziś moimi hiszpańskojęzycznymi muzycznymi ulubieńcami :) Miłość do latynoskiej muzyki i języka hiszpańskiego zrodziła się w klasie 1-3 wraz z pojawieniem się w telewizji "Zbuntowanego Anioła", "Kachorry to ja" i po prostu samej Natalii Oreiro, za którą szalałam z koleżankami i wciąż darzę ją wielkim sentymentem. Od razu zaznaczę, że nie trawię mdłych, latynoskich telenowel, ale wyjątkiem są te z Natalią, która tak kreuje swoje postaci, że zawsze jest wesoło i kolorowo. W okresie gimnazjum miałam też fazę na kupowanie materiałów do nauki języka i tak do dziś całą jedną półkę zajmują gazetki, słowniki, rozmówki i podręczniki do nauki hiszpańskiego. W praktyce jednak nie nauczyłam się niczego poza pojedynczymi słówkami i płynną wymową. Nie potrafię się zmotywować nie mając nauczyciela, który ocenia, zadaje prace domowe i klasówki, od których zależą moje dalsze edukacyjne losy. Szkoda, że szkoły w Olsztynku nie mają w swojej językowej "ofercie" hiszpańskiego, a nawet jeżeli kiedyś się pojawi dla mnie to już i tak bez znaczenia, bo szkołę ukończyłam.

Najnowsze prognozy pogody mówią, że zima ma podobno nie powrócić :) Już cieszę się pierwszym wiosennym słoneczkiem i - jak co roku - to właśnie piosenki w języku hiszpańskim towarzyszą mi w oczekiwaniu wesołego i kolorowego lata. Bo właśnie z zielenią i słoneczkiem kojarzą mi się te utwory z odległych ciepłych krajów. Mam nadzieję, że muzyczka przypadnie Wam do gustu i te prawie 30 utworów również i Wam umili oczekiwanie wiosny :) Ostrzegam, że wykonawcy się powtarzają. Sami zwrócicie uwagę na to, że ewidentnie mam swoich ulubieńców, którym przede wszystkim poświęciłam w tym poście uwagę.
  
 
Como una loba Natalia Oreiro
Moje zestawienie postanowiłam zacząć od najnowszej perełki - subtelnej i romantycznej piosenki mojej idolki. Jej wydanie - pomimo iż to tylko cover - budzi nadzieję, że może w końcu po 12 latach doczekam się nowej płyty Naty. Choć jej głos nie jest jakiś wyjątkowy dla mnie są to utwory po prostu ładne, przyjemne i odprężające.
 

Corre! Jesse y Joy
Na tę piosenkę i zespół trafiłam w liceum dzięki jednemu z kanałów youtube, który subkrybuję. Nie tylko cover mi się spodobał, ale i sam utwór, którego chciałam posłuchać w oryginale. I tak oto prawie cała płyta, z której pochodzi ten kawałek długo gościła na moim telefonie "repleyowana" dziesiątki razy. Czyż ta kobitka nie ma pięknego głosu?


Pero me acuerdo de ti Christina Aguilera
Kryśka też nagrała płytę w języku hiszpańskim i kilka piosenek wyjątkowo przypadło mi do gustu :)

 
Ojos del cielo El sueno de morfeo
Często puszczana w napisach końcowych "Sos mi vida". Niestety muszę wstawić występ live, ponieważ wyszukiwarka bloggera działa chyba na innych zasadach i w wynikach dziwnym trafem nie ma oficjalnego teledysku, który bezpośrednio na YT wyświetla mi się jako pierwszy -.-
 


Tu y yo Pablo Espinosa
Rok temu Disney Chanel miało rozpocząć emisję argentyńskiej Violetty, w której w rolę ojca głównej bohaterki miał wcielić się przystojniaczek Diego Ramos. Ze względu na niego zdecydowałam się oglądać, ale długo nie pociągnęłam. Po pierwsze - ze względu na słabą aktorkę odgrywającą główną rolę (jest sztuczność możecie zobaczyć nawet w poniższym odtwarzaczu), po drugie - zbyt dziecinny, disneyowski dubbing, który zepsuł efekt całego serialu, nawet rolę Diega. W tym krótkim czasie wpadła mi jednak w ucho jedna nuta, którą przedstawiam poniżej.

 
Rio de la plata Natalia Oreiro
Piosenka z najmniej lubianej przeze mnie płyty. Właściwie jedyna, która mi się podoba. W zwrotkach smutna, w refrenie wesoła - o korzeniach wokalistki.


Gotitas de amor Jesse y Joy
Pozytywna i wiosenna :)


Nave Espacial F.A.N.S.
Są tu jacyś fani Honoraty Skarbek? To piosenka dla Was :) Ja wprawdzie nie przepadam za twórczością tej wokalistki i jedynie pojedyncze utwory wpadają mi w ucho, ale obok "Nie powiem jak" w wersji argentyńskiego zespołu nie mogłam przejść obojętnie :P
  

Manos al aire Nelly Furtado

 
 Eclipse de Luna Mayte Perroni
Wyczajona niedawno na 4funTV.


Pasion Celeste Natalia Oreiro
Wracamy do Natki i pozytywnej piosenki zaśpiewanej w duecie z Jaime Roos.


Me quiero enamorar Jesse y Joy


Que hiciste Jennifer Lopez
Hicior, który puszczali kiedyś w radiu. Oczywiście musiał znaleźć się w tym zestawieniu :) 


Tu Nombre Julieta y Coti
Nuta również wyhaczona z "Sos mi vida" :)


Asereje Las Ketchup
Hit mojej podstawówki. Wszystkie na przerwie tańczyłyśmy tę mega skomplikowaną choreografię :D

 
El Perfume del amor Natalia Oreiro
  

    
Una en un million Jesse y Joy
Piękna, relaksująca piosenka.

   
Obsesion Aventura
Kto nie zna tego utworu? ;)


Por siempre tu Christina Aguilera
 

Que digan lo que quieran Natalia Oreiro


     
Como No Jesse y Joy
   

No me arrepiendo de esta amor Gilda
Piosenka, która większości z Was może się nie spodobać, bo jest potwornie stara i miejscami monotonna. Była jednak tak często męczona w "Zbuntowanym Aniele", że w końcu i ja się do niej przekonałam :)


Porque te vas Jeanette
Utwór poznany przez polską "Majkę", której czołówka była polskim coverem. Słuchać mogę, ale patrzeć w te zmulone, zjarane oczy już nie :D
 

Todos me miran Natalia Oreiro
Ostatnia już tej wokalistki :)
Jedna z nowszych propozycji, która niestety też jest tylko coverem.


Con quien se queda el perro? Jesse y Joy
  


I na koniec moje najnowsze odkrycie - zespół Kevin, Karla & La Banda, którzy coverują popularne piosenki w języku hiszpańskim. Poniżej kilka przykładów wykonań, które podobają mi się nawet bardziej od oryginału.

Perfume Britney Spears COVER
  

Adore you Miley Cyrus COVER
 

Roar Katy Perry COVER


Story of my life One Direction COVER  



 Jak Wam się podoba?
Jeżeli znacie jakieś fajne hiszpańskojęzyczne kawałki piszcie w komentarzu :)

7 komentarzy:

  1. Uwielbiam Entre tu y yo ♥
    I muszę się zgodzić, główna bohaterka jest chyba najsłabszym ogniwem całej telenoweli. Fabuła rzecz jasna również nie jest zbyt zaskakująca, ale czego można się spodziewać po kolejnej produkcji Disneya? Mimo tego uwielbiam większość aktorów z "Violetty" :-)
    Większość pozostałych utworów nie jest mi znana. Część kojarzę, ale nie gdy nie znałam tytułu czy wykonawcy :-P
    Aga ♥♥♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że gdyby główną rolę grał ktoś inny, a zamiast dubbingu zaserwowano mi lektor, tak abym w tle mogła słyszeć ten cudny język i prawdziwe głosy aktorów inaczej bym podeszła do tego serialu. Violetta ma w sobie to co lubię najbardziej - argentyński klimat, który wyróżnia telenowele nagrywane w tym kraju - są wesołe, kolorowe i słoneczne :) Aktorzy w serialu są ok, ale najwspanialszy oczywiście Diego Ramos <3

      Usuń
  2. Nie wiedziałam, że jesteś taką fanką hiszpańskiego:D Fajne piosenki, kilka wpada w ucho, bardzo ciekawy utwór to "Nie powiem jak" w wersji argentyńskiego zespołu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Język jest wspaniały, taki romantyczny i... seksowny :P Jak mogłabym go nie lubić? ;)

      Usuń
  3. Piosenki hiszpańskie lubię tylko niektóre. Utwory w tym języku są moim zdaniem naprawdę melodyczne. Świetny język :D Ja uczę się w szkole włoskiego, al to nie to samo...
    Tu, w poście u Ciebie, widzę kilka znajomych tytułów i wykonawców :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Troszke mamy zbieżny ten hiszpański gust muzyczny. Ale na mojej liście króluje Soledad i Abrazame D'nash

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też bardzo lubię hiszpańską muzykę. Mieszkałam 3 lata w Hiszpanii i często z nią obcowałam. Lubie sobie posłuchać takich piosnek, mam z nimi wiele wspomnień. :)
    Pozdrawiam cieplutko, Kamila. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze! Wasze zdanie i opinie są dla mnie bardzo ważne, dzięki Wam mogę się doskonalić :) Pamiętaj, aby nie przekraczać pewnych granic. Kultura przede wszystkim! Nie wklejaj proszę linków oraz hamuj swoje frustracje - nie będę publikować takich komentarzy, aby blog nie stał się siedliskiem autoreklamy lub nienawiści.