środa, 15 stycznia 2014

Urodzinowe zakupy

Ponad dwa lata zbierałam pieniądze na lustrzankę. A raczej próbowałam je zbierać, ale kwota na zmianę powiększała się i uszczuplała, bo co zdążyłam coś odłożyć to zbliżały się święta, czyjeś urodziny lub po prostu miałam ochotę na nowy ciuszek a nie chciałam rodziców ciągnąć za portfel. I w ten sposób w ciągu dwóch lat zebrałam zaledwie kilkaset złotych. A kiedy wymarzoną lustrzankę znalazłam pod choinką dotarło do mnie, że mogę zrobić sobie wypasiony internetowy shopping :P Postanowiłam zatem zaszaleć sobie z okazji 21 urodzin i pozbyć się wszystkich pieniędzy i w ten sposób od końca grudnia trwały wielkie zakupy. Dziś otrzymałam już ostatnie paczuszki i przygotowałam post dla Was :)
  

Taakie obiektywy <3 Wszystkie używane, bo tak taniej :)
  
  
Pentacon 4/200 - teleobiektyw, którego nie miałam jeszcze okazji wypróbować. Wyjrzałam sobie tak z ciekawości przez okno i faktycznie mega przybliżenie :)
  
  
Zapakowany w elegansię etui :D

  
A taki wielki w porównaniu do mojej dłoni:
  
   
Pentacon 1.8/50 - wg. fotograficznych forów idealny do portretów, dlatego też zdecydowałam się go kupić. Dopiero dziś do mnie dotarł, ale już po pierwszej fotce jestem zachwycona rozmazanym tłem i bokiehem :P

 
  Industar-50-2 3.5/50 to maleństwo nazywane na forach "mistrzem makro". Pokazywałam Wam już zdjęcia wykonane nim TU. Zobaczcie jaki malutki jest w mojej dłoni :)
  
   
Filtry UV i połówkowy szary + soczewka makro.
   

   
Mój pierwszy obiektyw nie miał przedniego dekielka, więc to było moje must have. A otrzymałam taki, którym mogę manualnie ustawić sobie balans bieli :) Oprócz tego adapter do obiektywów, pilot i komplet ściereczek.
   
   
Mały i duży statyw, przydadzą się przy fotografowaniu nocnych krajobrazów i nieba - robienie takich zdjęć to moje naj-naj-największe marzenie i już latem poczynię pierwsze próby. Póki co czytam i uczę się teorii :)
   
   
Za każdym razem kiedy tuż pod moim nosem działo się coś epicko śmiesznego żałowałam, że nie mogę tego upamiętnić, bo jakość nagrań z telefonu pozostawia wiele do życzenia. W końcu mam kamerę! Może w tym roku nagram dla Was pierwszego videobloga? Co Wy na to? ;)
   
  
W końcu zdecydowałam się na zakupy w Kreatywnym Straganie :) Poświęcę im więcej czasu w oddzielnym poście na początku przyszłego tygodnia.
  
  
I dziś dotarła do mnie już ostatnia paczuszka: wykrawaczki ze stemplami z Chin, na które czekałam dwa tygodnie. Do biżuterii się nie nadają, bo są duże, ale kupiłam je z myślą o ramkach. Pierwsze wrażenie? Szkoda mi wydanych pieniędzy. Są plastikowe i nie mają ostrych brzegów, przez co nie wykrawają dobrze i muszę docinać skalpelem, a stemple tak mocno wklejają się w modelinę, że ich odklejenie wiąże się z odkształceniem wyrobu. Dziś będę próbować jeszcze z przymrożeniem w zamrażalce i mam nadzieję, że w końcu się uda. Jakby ktoś był nimi zainteresowany, może kupić je TU i TU.
  
    

Cały dzisiejszy dzień poświęciła tutorialom, na razie na kurs-bizuterii.pl, ale mam kilka pomysłów na tutki blogowe :)
 

9 komentarzy:

  1. no teraz to masz profesjonalny sprzęt :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O rany! Aż zazdroszczę Ci tego, że mogłas aż tak zaszaleć. Ja ostatni rok zbierałam na aparat na zęby i w końcu go mam. Kwota niemała, ale jaka satysfakcja! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne zakupy, nie mogę się doczekać postu o zakupach w Kreatywnym Straganie! Czekam z niecierpliwością;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne zakupy, muszę przyznać.
    Ile zapłaciłaś za Industara? Zaoszczędziłam całkiem niezłą sumę od sierpnia, a nie ma na co wydać, może to i dobrze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 85zł z wysyłką na allegro :) To nie dużo, ale to obiektyw analogowy i trzeba do niego przejściówkę :)

      Usuń
  5. oh, ile cudowności! Zazdroszczę... ile dałaś za tego Industara?

    ja mam tylko soczewki do makro, może kiedyś zdecyduję się na obiektyw :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wylicytowałam na all za 85zł już z wysyłką, do tego jeszcze adapter na M42 za 40zł, ale to wydatek jednorazowy, bo za pomocą tego jednego adaptera mocuję wszystkie 3 obiektywy :)
      Jeżeli chodzi o Industara to nie jest to powalające makro. Fakt, że trzeba stanąć dalej, bo ma mocne przybliżenie, ale musiałam podczepić pod niego jeden pierścień, żeby osiągnąć zadowalający efekt :)

      Usuń
  6. Zgodzę się z Tobą co do tych bajkowych wykrawaczek, są beznadziejne, też takie kupiłam ale na szczęście za dużo mniejszą kwotę bo ok 6 zł na ebay.com w dodatku z darmową przesyłką, przepłaciłaś troszkę za swoje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może już są niedostępne w takiej cenie? Jak na nie trafiłam to szukałam taniej i nie mogłam znaleźć :(

      Usuń

Dziękuję za komentarze! Wasze zdanie i opinie są dla mnie bardzo ważne, dzięki Wam mogę się doskonalić :) Pamiętaj, aby nie przekraczać pewnych granic. Kultura przede wszystkim! Nie wklejaj proszę linków oraz hamuj swoje frustracje - nie będę publikować takich komentarzy, aby blog nie stał się siedliskiem autoreklamy lub nienawiści.