piątek, 6 grudnia 2013

Kubistyczne Mikołaje TUTORIAL

Mikołajki okazały się najgorszym dniem drugiej połowy roku - trzy gleby zaliczone i tyłek obity :D Jeszcze nigdy z moich ust nie wyleciało tyle głośnych "k**w" podczas odbywanej samotnie drogi na zajęcia. Co z tego, że ludzie się dziwnie patrzą? :) Całe szczęście jestem już w domu i śnieżycę oglądam już tylko zza okna, a przez weekend nosa nie wytknę za drzwi, a co!
 
Z okazji Mikołajek tutek na geometryczne Mikołaje inspirowane kubizmem. Bardzo nietypowe i proste, nawet dla tych, którzy nigdy wcześniej modeliny w rękach nie mieli :)
 
Poziom trudności - łatwy
Czas lepienia jednej pary kolczyków - ok. 30 min.
   
  
Potrzebujemy modeliny w proporcjach widocznych na zdjęciu, w następujących kolorach:
* Opalony (Sculpey III)
* Czerwony perłowy (Sculpey III)
* Biały (Premo!Sculpey)
    
Pominęłam moment wycinania kółek i trójkątów - myślę, że sobie z tym poradzicie :) Kółka można wyciąć przykładając korek do rozwałkowanej modeliny, natomiast przy trójkątach pomocna będzie linijka.
    
   
Czerwony trójkąt łącznymi z beżowym kołem.
  
   
Przez trójkąt przebijamy szpilkę jubilerską.
  
  
Przyczepiamy nos na środku koła.
  
 
 Pasek białej modeliny musi się zwężać na obu końcach. A wąskie końce zawijamy w ślimaczki i przyczepiamy wąsy tuż pod nosem.
   
   
Pod wąsem ląduje biały trójkąt.
  
   
Cyrklem rysujemy na białym trójkącie uśmiech.
  
  
Wałek białej modeliny umieszczamy na łączeniu czapki z głową.
  
   
Za pomocą dłuta kulkowego "napuszamy".
  
   
To samo robimy z pomponem.
  
   
Gotowe Mikołaje wypiekamy.
  
   
A po wypieczeniu malujemy oczy i werniksujemy na połysk :)
  




UWAGA! Jeżeli korzystasz z tego tutorialu a pracę umieszczasz u siebie na blogu podaj link do tego posta.

11 komentarzy:

  1. Świetny tutek! :) Naprawdę bardzo ławy i efektowny :) Ja dzisiaj o mały włos nie wywaliłam się jak wysiadałam z autobusu. Zima daje się we znaki ;/ Ale i tak ją kocham <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja o "mały włos" to się nie wywaliłam przy każdym stawianym kroku :) Szłam tip topem i każdy kroczek równał się przekleństwem pod nosem, każde większe poślizgniecie głośniejszym przekleństwem, a każdy upadek "k***ą" na cały głos :D
      O! Tak bardzo nienawidzę zimy!

      Usuń
  2. Genialny! Bardzo mi się podobają te twoje tutoriale. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale świetne! Może kiedyś i ja będę potrafiła takie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno już potrafisz je zrobić, są bardzo proste, więc nic tylko brać się do roboty :)

      Usuń
  4. proste i ładne! Super sprawa, dziękuję za tutorial ;)) Jak będzie okazja na pewno wykorzystam :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja byłam na tyle głupia że wylazłam dzisiaj z domu i padłam ofiara zmasowanego ataku śniegu...Mikołaje fajne, aczkolwiek jak dla mnie zbyt pachną matematyką, ja bym im zrobiła nieforemne twarzyczki i puszyste brody w kształcie tylko przypominającym trójkąt :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A jakimi farbkami malujesz oczy mikołajowi???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akrylowymi, ale to właściwie bez różnicy, mogą być nawet zwykłe plakatówki :) Potem jak się to zawerniksuje to namalowane oczka będą zabezpieczone przed odpryskiwaniem.

      Usuń

Dziękuję za komentarze! Wasze zdanie i opinie są dla mnie bardzo ważne, dzięki Wam mogę się doskonalić :) Pamiętaj, aby nie przekraczać pewnych granic. Kultura przede wszystkim! Nie wklejaj proszę linków oraz hamuj swoje frustracje - nie będę publikować takich komentarzy, aby blog nie stał się siedliskiem autoreklamy lub nienawiści.