poniedziałek, 20 maja 2013

Ciekawe kształty bez wykrawaczek? Wykonalne :)

Dwa dni nieobecności na blogu spowodowane były sobotnią pracą od 8 do 23 nad samymi wykończeniami (!) torcików oraz wczorajszymi odwiedzinami w Olsztynku koleżanki ze stancji  i calutkim dniem w Muzeum Budownictwa Ludowego :) Te dwa dni minęły tak szybko, że nawet nie poczułam, że to weekend. A kursik na kształty bez wykrawaczek, który miał się pokazać w zeszłym tygodniu dodaję dopiero dziś. Niestety tylko zdjęciowy, bo ciągle mijałam się z bratem, który miał być kamerzystą.

Tą metodę właściwie znałam już od kilku lat. Korzystałyśmy z niej z mamą do wykonywania piernikowych domków na święta Bożego Narodzenia. Na modelinę pierwszy raz przeniosłam ją dwa lata temu, kiedy lepiłam świąteczne ludziki i nie była to próba zakończona absolutnym sukcesem :) Wielokrotnie denerwowałam się, że nie mam wystarczająco małych wykrawaczek i byłam na tyle ograniczona, że nie mogłam wykonywać wkrętek. Jesienią zeszłego roku, kiedy było za późno na sprowadzenie z zagranicy małej wykrawaczki gingerbread man'a plułam sobie w twarz i złościłam się sama na siebie, że zawsze wszystko na ostatnią chwilę. Ponownie w ruch poszły drukowane karteczki i z radością stwierdziłam, ze wyszło mi to lepiej niż rok temu. W chwili obecnej weszłam już w taką wprawę, że korzystam z nich niemal non stop, do ciasteczek, listków i kwiatków.

Co zrobić? Szukasz w internecie interesującego Cię wzoru, drukujesz, wycinasz, przykładasz do rozwałkowanej modeliny i wycinasz wokół konturu.



PLUSY
MINUSY
- oszczędzasz na wykrawaczkach
- nieograniczone rozmiary i wzory
- cieszysz się w całości samodzielnie wykonaną robotą
- dużo dziabania
- czasochłonne













A miniony tydzień pracy przyniósł tackę pełną słodkości i kwiatków. Pozostaje mi tylko wykończyć i poskładać w kolczyki, naszyjniki i bransoletki.



EDIT: Jeżeli ktoś posiada książkę Philippy Gregory "Odmieniec" i jest mu zbędna to chętnie przygarnę w zamian za dowolnie wybraną biżuterię ode mnie :)

21 komentarzy:

  1. OoO
    ale cudowne rzeczy!
    A pomysł na takie wykrawaczki całkiem fajny, choć faktycznie trochę dużo z tym pracy ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł- długo czekałam na tego posta C:
    Śliczność na blasze *_*

    OdpowiedzUsuń
  3. kolczyki torty sa oszałamiające!!! och jakby mi takie zwisały z uszu to mogłabym je zajadać oczami przed lusterkiem <3 :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Tutorial świetny, napewno z niego skorzystam. A torciki cud miód najlepsze te jakby z szachownicą kolorwą, arbuzami i z flagą. Świetne. Może i na te torciki zrobiłabyś mały tutorial ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zastanowię się, może jak znajdę trochę czasu. Ale nie chcę też dzielić się tak wszystkim, czasem też chce być oryginalna wśród polskich modeliniarek a jak wrzucę tutka na coś ciekawszego to przestaje to już być oryginalne i roi się na wszystkich blogach :)

      Usuń
    2. Nom racja, a sama odkryłaś to, czy z jakiegoś innego tutorial zrobiłaś?

      Usuń
    3. Z przepisu na amerykańskiego torta :) Oczywiście pominęłam składniki, bo moim składnikiem była modelina, podążałam jedynie za sposobem układania warstw.

      Usuń
    4. Dzięki za sposób, ale nigdzie nie mogę znaleźc tego przepisu, a mogłabys napisac mi jak wpisujesz w google ze wyskakuje ci np. jak zrobic ten tort z flagą, lub arbuzem i szachownicą? bardzo mi zalezy na odpowiedzi, jesli nie chcesz publicznie pisac tego mozesz napisac mi na e-mail: dziewczynanieznajoma@gmail.com

      Usuń
    5. Wpisuję hasła po angielsku, ze znajomością tego języka lub translatorem google znajdziesz wszystko :)

      Torty z arbuzem i szachownicą są banalnie proste, szczególnie kiedy ma się w domu piekącą mamę. Sama na nie wpadłam i nie potrzebowałam żadnych tutoriali. Wybacz, ale nie będę - ani publicznie, ani osobiście - zdradzać swoich sposobów wykonania. Jeżeli będę chciała podzielić się czymś, na pewno pojawi się to na moim blogu w formie tutorialu, ale tym razem niech torciki pozostaną moją słodką tajemnicą, dopóki sami na to nie wpadniecie :)

      Usuń
  5. Świetnie wygląda ta taca z torcikami ;)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Super pomysł :) skorzystam!

    OdpowiedzUsuń
  7. ciekawy pomysł, jednak do bardziej skomplikowanych wzorów foremki lepsze ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. świetny pomysł, sama od dłuższego czasu z niego korzystam :3

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny pomysł. ; )
    Ile ulepków! :o A ja nie mam ostatnio weny do lepienia i tworzenia biżuterii.. :c Masz jakiś pomysł na złapanie motywacji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja motywacja to:
      praca teraz = wolne w wakacje :)

      Usuń
  10. Hej. Swietne wykrawaczki, mam do cb pytanie czy bys mogla mi te obrazki wykrawaczkow przeslac na e-mail, najbardziej zalezaloby mi na tych kwiatkach co ostatnio zrobilas bransloetkę, oczywiscie jak bym zrobila bransloetkę bym powiedziala ze zainspirowalabym sie twoją pracą. e-mail: dziewczynanieznajoma@gmail.com Z góry dzięki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam ich, wydrukowałam, wyrzuciłam z dysku. Wpisz "flowers patterns" w google grafika i wyskoczy mnóstwo.

      Usuń
  11. Genialny pomysł!!! Na pewno kiedys wykorzystam ;D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze! Wasze zdanie i opinie są dla mnie bardzo ważne, dzięki Wam mogę się doskonalić :) Pamiętaj, aby nie przekraczać pewnych granic. Kultura przede wszystkim! Nie wklejaj proszę linków oraz hamuj swoje frustracje - nie będę publikować takich komentarzy, aby blog nie stał się siedliskiem autoreklamy lub nienawiści.